1) Review about ser and estar
See link "es o está"
2) Checking some verbs
3)Rutine verbs
Make a list of all the verbs using in a normal day
Despertarse
Levantarse
Desayunar
Bañarse
Salir de casa
Ir a la escuela
Trabajar
Estudiar
Tomar clases
Comer
Ver la televisión
Escuchar música
Cenar
Dormir
4)Clock
How to say the time
7:00 siete en punto
7:10 siete y diez
7:15 siete y cuarto
7:30 siete y media
7:40 veinte para las ocho
7:45 cuarto para las ocho
7:55 cinco para las ocho
5) Presentation give me the time
Qhé hora es?
Son las dos y cuarto
Es la una y media
6) Make sentences about your rutine giving the time
Me levanto a las 8 en punto, desayuno a las 8 y media...
Tuesday, February 06, 2007
Wednesday, January 24, 2007
Extra exercises
Extra exercises
It was difficult to include them here, you can check the link "exercise ser/estar" in the links part of the blog.
It was difficult to include them here, you can check the link "exercise ser/estar" in the links part of the blog.
Segunda clase 2nd term
1) Listening practice
2) Grammar
•¿ Estás casado?
•Sí.
•¿ A qué te dedicas?
•Soy ingeniero.
•¿ Y tú mujer?
•Es azafata.
•¿ Tenéis hijos?
•Sí, tenemos una niña.
•¿ Cuántos años tiene?
•Tres
•¿ Tienes hermanos?
•Un hermano y una hermana.
•¿ Y a qué se dedican?
•Estudian periodismo los dos.
•¿ Y tus padres?
Ser
Estar
Tener
Yo
Soy
Estoy
Tengo
Tú
Eres
Estás
Tienes
Él / Ella
Es
Está
Tiene
Nosotros
Somos
Estamos
Tenemos
Ustedes
Son
Están
Tienen
Ellos/Ellas
Son
Están
Tienen
Ser and estar are translated as verb to be, but ser is used with things that does not change like nationality or for things that lasts a lot like profession.
Ella es mexicana, ella es profesora.
Estar is used for things that changes like places and adjectives: Ella está en clase, ella está cansada.
Tener is to have and sometimes to be also, like for example in age and climate example, ella tiene 28 años, ella tiene calor and ella tiene frío.
5) Vocabulary for descriptions
ojos- eyes
nariz- nose
dientes- teeth
cabello- hair
boca- mouth
grande- big
pequeño- small
alto- tall
bajo- short
esbelta- slim
gordo- fat
fuerte- strong
delgado- thin
rubio- blond
moreno- dark (skin)
blanco- white
bonita- pretty
guapo- handsome
feo- ugly
largo- long
corto- short (hair)
5) Descriptions
Salma es baja, delgada y bonita.
Salma tiene los ojos cafes, cabello largo y boca pequeña
6) Describe a person in the classroom and we will guess who she is.
Ser and estar are translated as verb to be, but ser is used with things that does not change like nationality or for things that lasts a lot like profession.
Ella es mexicana, ella es profesora.
Estar is used for things that changes like places and adjectives: Ella está en clase, ella está cansada.
Tener is to have and sometimes to be also, like for example in age and climate example, ella tiene 28 años, ella tiene calor and ella tiene frío.
•3) Listening practice
4) Practice with a partner
¿ Estás casado/a?
4) Practice with a partner
¿ Estás casado/a?
•¿A qué te dedicas?
•¿ A qué se dedica tu esposo/mujer?
•¿ Tienes hijos? ¿ Cuántos?
•¿ A qué se dedican tus hijos?
•¿ Cuántos hermanos tienes?
•¿ A qué se dedican tus padres?
ojos- eyes
nariz- nose
dientes- teeth
cabello- hair
boca- mouth
grande- big
pequeño- small
alto- tall
bajo- short
esbelta- slim
gordo- fat
fuerte- strong
delgado- thin
rubio- blond
moreno- dark (skin)
blanco- white
bonita- pretty
guapo- handsome
feo- ugly
largo- long
corto- short (hair)
5) Descriptions
Salma es baja, delgada y bonita.
Salma tiene los ojos cafes, cabello largo y boca pequeña
6) Describe a person in the classroom and we will guess who she is.
Sunday, January 21, 2007
Primera clase 2nd term
1) We check colours
Blanco - White
Negro - Black
Azul - Blue
Rosa - Pink
Rojo - Red
Morado - Purple
Violeta - Violet
Verde - Green
Cafe - Brown
Gris - Grey
Naranja - Orange
Amarillo - Yellow
Obscuro - Dark
Claro - Light
2) A presentation about flags and their colours and shapes.
Cuadrado - Square
Rectángulo - Rectangle
Círculo - Circle
Rombo - Rhombus
Línea - Line
Escudo - Coat of arms
La bandera de México tiene tres colores, verde, blanco y rojo y un escudo en el centro.
3) Cuál es tu color favorito?
4) We saw a movie about colours and their meanings.
Blanco - White
Negro - Black
Azul - Blue
Rosa - Pink
Rojo - Red
Morado - Purple
Violeta - Violet
Verde - Green
Cafe - Brown
Gris - Grey
Naranja - Orange
Amarillo - Yellow
Obscuro - Dark
Claro - Light
2) A presentation about flags and their colours and shapes.
Cuadrado - Square
Rectángulo - Rectangle
Círculo - Circle
Rombo - Rhombus
Línea - Line
Escudo - Coat of arms
La bandera de México tiene tres colores, verde, blanco y rojo y un escudo en el centro.
3) Cuál es tu color favorito?
4) We saw a movie about colours and their meanings.
Saturday, January 13, 2007
See you on Tuesday 16th
Hola, no olvides tu clase de español el martes 16 de Enero.
Fylde D31
Do not forget your Spanish class on Tuesday 16th.
Hasta luego
Fylde D31
Do not forget your Spanish class on Tuesday 16th.
Hasta luego
Tuesday, December 05, 2006
Web page for nouns
If you have time this holidays check this page and try to answer the test that is at the end.
http://www.e-spanyol.hu/en/grammar/gender.php
Feliz navidad!!!
See you on January 16th
http://www.e-spanyol.hu/en/grammar/gender.php
Feliz navidad!!!
See you on January 16th
Wednesday, November 29, 2006
Sexta clase
1) How to order food in a restaurant
First activity: read the Spanish dialog and try to understand, then order the English Translation.
Answers:
Check the vocabulary in "vocabulario de comida" sheet.
Fajitas (pollo, pimiento, salsa)
Enchiladas (pollo con salsa de tomates y chile con tortillas)
Nachos (tortilla frita con guacamole o queso)
Tacos (carne en tortilla)
Empanadas (pasta rellena de carne)
3) We practice the dialog with a real menu from a mexican restaurant
4) We discuss about Latin-American beverages, do you know any?
Cerveza
Tequila
Mezcal
Horchata
Chocolate
5) We saw three videos from the bbc web page. you can check them in the link "BBC videos bebidas"
6) Grammar
Un = a (masculine)
Una = a (feminine)
Ejemplo:
Yo quiero una sopa de cebolla
Yo quiero un café
First activity: read the Spanish dialog and try to understand, then order the English Translation.
- •Buenas tardes, aquí tiene el menú.
- •Gracias .....
- •¿Qué desea ordenar?
- •Yo quiero una sopa de cebolla y un filete en salsa española, por favor
- •¿De beber?
- •Un jugo de naranja
- •Enseguida le traigo su orden ......
- •¿Desea algo más?
- •Si, la cuenta por favor.
- •In a moment I’ll bring you your order
- •To drink?
- •Thank you.
- •Anýthing else?
- •Good afternoon, here you have the menu.
- •Yes, the bill please.
- •What would you like to order?
- •Orange juice.
- •I’d like onion soup and a fillet in spanish sauce, please.
- •Good afternoon, here you have the menu.
- •Thank you....
- •What would you like to order?
- •I’d like onion soup and a fillet in spanish sauce, please.
- •To drink?
- •Orange juice.
- •In a moment I’ll bring you your order
- ....
- •Anýthing else?
- •Yes, the bill please.
Check the vocabulary in "vocabulario de comida" sheet.
Fajitas (pollo, pimiento, salsa)
Enchiladas (pollo con salsa de tomates y chile con tortillas)
Nachos (tortilla frita con guacamole o queso)
Tacos (carne en tortilla)
Empanadas (pasta rellena de carne)
3) We practice the dialog with a real menu from a mexican restaurant
4) We discuss about Latin-American beverages, do you know any?
Cerveza
Tequila
Mezcal
Horchata
Chocolate
5) We saw three videos from the bbc web page. you can check them in the link "BBC videos bebidas"
6) Grammar
Un = a (masculine)
Una = a (feminine)
Ejemplo:
Yo quiero una sopa de cebolla
Yo quiero un café
Subscribe to:
Posts (Atom)